Mall - Totalfit pass

Här hittar du mallen för hur ett Totalfit pass kan läggas upp. Känn dig fri att använda det upplägg och de frågor som passar ert träningpass och lokalavdelning bäst. Lycka till & Guds välsignelse!

LOOK BACK

Introduktion

1. Börja alltid i tid!

2. Välkomna alla!

3. Fråga om någon har några skador

4. Ta med alla till whiteboardtavlan. Gå igenom temat, Bibelberättelsen, dagens skill, WOD, hälsosamma vana.

Tema: Gör ditt bästa. Berättelse: Använd en berättelse för att förklara temat Skill: Double Under, Air squat, Sit-up

WOD: 5 rundor på tid, 20 Double unders, 12 Air quats, 5 Sit-ups. Hälsosam vana: Drick vatten

5. Kolla om det finns några frågor.

Uppvärmning

(Grupper på 2 och 2)

1. 3 rundor med: 5 armhävningar, 10 squat jumps,

2. Låt dem fråga varandra "Vad är du tacksam för?"

3. 5 rundor var med 20 sek plankan

4. Låt dem fråga varanda, Vad har stressat dig på senaste?

5. 30 Jumping Jacks

6. Fråga gruppen, finns det något vi kan be för/göra för någon?


LOOK UP

Skill: Double under, Air squat, Sit-up

1. Samla gruppen och gå igenom övning som du vill visa. Namnge standarden för övningen.

2. Visa 3-5 bra reps.

3. Gå igenom "points of performance", dvs saker att tänka på för att göra övningen säker.

4. Visa 3-5 bra reps.

5. Låt alla i gruppen testa övningen, gå igenom övningen steg för steg tillsammans.


Innan WOD:

  • förklara upplägget på WODen
  • Skala varje övning utifrån varje persons förutsättningar
  • Kör igång!


WOD (Workout of the day)

5 rundor på tid:

20 Double Unders

12 Air Squats

5 Sit-ups


Direkt efter WODen

  • Uppmuntra och fira att alla klarade det!

LOOK FORWARD

1. Ställ undan utrustning, omdet behövs

2. Andakt - använd en Bibelberättelse för att undervisa om dagens tema

3. Låt dem gå ihop 2 och 2, ta en 3 min promenad, och berätta för varandra hur de ska applicera dagens tema och berättelse i deras vardagliga liv.

4. Utmana dem med en hälsosam vana, t.ex att dricka mer vatten. Förklara styrkan i vanor och värdet i att dricka mycket vatten.

5. Skicka med en sista uppmuntran!